2010-09-09
 14:46:26

Exchangestudent orientation

Jag bor i ett studentboende som heter Prince house och ligger precis utanför campus. Prince house består av tre stora höghus och här bor nästan bara utbytesstudenter. Jag hade jättetur och fick ett rum högst upp på 13:e våningen.

Här är den stora entren som man passerar för att komma in på området.

Jag har inte riktigt fått ordning i mitt rum än, men när jag får det ska ni få se bilder även därifrån. Så länge tänkte jag visa lite av omgivningarna.

Bara runt hörnet ligger ett av alla de Starbucks cafeer som finns här i Taipei. De är väldigt populära även om taiwaneserna själva tycker de är ganska dyra. Prisnivån ligger ändå under alla andra starbucks jag har varit på och en stor latte kostar runt 20-25 kronor.

Går man vidare kommer man hit:

Seven eleven med lite annorlunda utbud än i sverige, väldigt bra att ha nära.


Här är en bild på gatan utanför mitt hus, det är väldigt grönt överallt.

För att komma till campus måste jag passera en stor gata som heter Roosevelt road:


Då kommer man till huvudentren som är en stor grind och sedan direkt in på Palmtree boulevard:


NTU är ett väldigt gammalt universitet vilket syns då man går omkring på campus.




Men inte inte i den här aulan där vi hade "exchange student orientation" igår. Kändes som att jag var vd eller med i regeringen när jag satt i en av de där fåtöljerna. Lyxigt värre!


När jag gick hem hade det hunnit bli mörkt på Roosevelt road.



Linn


Gerd

Vilken lyxig miljö och vad rent och fint det ser ut. Du kommer att få det bra här.


julia

saknar dej linn du måste komma hem jag ville vara me dej

snygga bilder du har tagit<3



PUBLICERAT: 2010-09-09, 19:37:32 | URL: http://swweett.blogg.se/
sofie

Oh! Vilka härliga bilder du kommer att ha det fantastiskt! Skriver mer När Jag kommer hem. Kram.


Sarah

Gud så fint du har det, riktigt avis och om jag lyckas (genom något mirakel) betala min thai resa och sen komma iväg till dig också så ska jag verkligen göra allt för det. Men pengarna växer ju tyvärr inte på träd. Sen tror jag att mamma och pappa kanske inte tycker att malmskillnadsgatan är något alternativ för mig. Annars hade det varit en bra extraknäck då jag inte jobbar sena kvällar eller helger, haha!



Nej men helt ärligt, får jag ihop pengar försöker jag hälsa på dig på höstlovet! Då vill jag smaka en mjölkdrink! :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: