2010-12-10
 13:58:18

4 månader i en resväska

Idag är det fredag och just nu sitter jag i mitt dorm med dubbla tröjor, mjukisar, raggsockor, halsduk, torgvantar och fleecefilt. Det är kallt! Va, säger ni då. Skärp dig, här hemma är det -20..blablabla.
Här är det inte jättekallt, ungefär 12 grader, men med cirka 80% luftfuktighet blir det väldigt kallt. Ruggigt och rått.
Det värsta är att det inte finns varken isolering eller element någonstans, vilket innebär att 12 grader ute = 12 grader inne. Burr! Så ni som sitter där hemma i 20 varma grader ska faktiskt inte klaga! Mitt nästa projekt är att köpa en mössa eftersom att jag fryser på nätterna..
Annars har min fredag varit bra, plugg i biblioteket och gymmet med Anna. Så nu känner jag mig både smart och stark, haha.
Idag är det den 10 december vilket innebär att jag lämnar Taipei om exakt 1 månad! Jag har varit här i 3 månader och det är helt sjukt vad tiden har gått fort. Innan jag åker ska jag dock hinna med 3 tentor, 3 projektpresentationer och 2 uppsatser. Dessutom ska jag fira jul, nyår och hinna med minst ett par feta utgångar med mina vänner härborta. Sedan måste jag shoppa, både till mig själv och er där hemma. Efter det ska jag försöka packa ner 4 månader av mitt liv i resväskan som jag innan dess måste köpa som sedan inte får väga över 20 kilo.. Det ska bli spännande. Speciellt med tanke på att den vägde 22 kilo då jag åkte hit och jag inte direkt har "antishoppat" sedan dess.. Har en stark känsla av att resan hem kommer bli en repris av "Madrid 2007", dvs att ha på sig så mycket kläder som möjligt på flyget, varmt!

Hoppas ni alla får en fin fredag!
Kram


Ida

Hej Linn! Vad fort tiden gått - snart kommer du hem :)

Jag känner igen mig i ditt "min resväska tycks ha krympt" dilemma. För mig räcker det att jag bara åker till Göteborg några dagar för att min resväska ska få en chock :) Men mitt knep är att utrusta Stein med en större väska än han behöver, så proppar jag i alla mina saker i hans på hemresan - bra va?! Låter inget vidare med 12 grader inomhus. BRA att du tränar - det får igång cirkulationen - alltid nåt i kylan. Kramis!! / Ida o Stein


Ida

Hej Linn! Vad fort tiden gått - snart kommer du hem :)

Jag känner igen mig i ditt "min resväska tycks ha krympt" dilemma. För mig räcker det att jag bara åker till Göteborg några dagar för att min resväska ska få en chock :) Men mitt knep är att utrusta Stein med en större väska än han behöver, så proppar jag i alla mina saker i hans på hemresan - bra va?! Låter inget vidare med 12 grader inomhus. BRA att du tränar - det får igång cirkulationen - alltid nåt i kylan. Kramis!! / Ida o Stein


Ida

OJ! Jag blev så ivrig att jag skickade två inlägg - 3 nu med detta fniss Det är visserligen fredagkväll, men har INTE öppnat vinflaskan än....lovar. Kram!/ Ida


Sofie

Ha ha Ida är för kul! Tur att det finns såna som hon! Se det så här du kommer snart ha svart bälte i "packa resväska"!!

Nu har jag slagit in Tigers julklapp och ska snart sätta mig framför tvn. Nej först ska jag lägga in lite sill till i morgon.

Puss och kram Mamma<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: