2010-12-15
 06:47:06

Kanel-kaffe

Hej!

Idag har jag haft en föreläsning i internationell marknadsföring på förmiddagen och efter den gick jag hem för att förbereda en presentation jag ska ha i kväll. Så efter en energigivande lunch och en kopp kaffe sitter jag här och försöker lära mig mitt "tal" och mina slides utantill. Uppgiften gick ut på att ta reda på hur universitetets bibliotek kan minska sin energiförbrukning och var egentligen rätt intressant. Kul att få göra något som är "på riktigt". Vi är nästan 90 personer i klassen så även om jag tycker det är ganska kul att presentera så går det inte att undvika att bli lite nervös. De flesta som läser kursen är dessutom "Global MBA" studenter, det är egentligen en chefsutbilding för folk som redan jobbar. Så de flesta är äldre, jobbar på stora företag och har mycket mera erfarenhet. Jag försöker se det som en fördel, jag gillar att slå i underläge. Men jag är lite nojig över det här med mikrofon. I Sverige behöver man sällan ha mikrofon när man föreläser eftersom att salarna ofta är byggda på ett akustiskt fördelaktigt sätt. Här behöver man dock ha mikrofon och det gör det hela lite jobbigare.

Ser fram emot i kväll då jag kan stryka ytterligare en sak från min att-göra-lista! Nu blir det mer plugg och mer kaffe. Måste få tipsa om min senaste upptäckt, svart kaffe med lite kanel i, jättegott! Så gott att jag till och med har köpt en egen burk med kanel i att ha här i mitt rum. Lite julkänsla och så luktar det jättegott:)

Kram!


Sofie Persson

Hej Linn Oroa dig inte för mikrofonen det kommer att gå bra, jag har haft samma känsla men det går över väl man är på plats och tekniken fungerar. Det Fungerar bra både med mygga och med lilla bollen framför munnen.

Puss och kram mamma


Ida

Hej Linn! Tips: ha en "gladlåt" i huvudet när du gör ditt framträdande. Varför inte rapparen Petters låt som September poppat upp - den ligger 1a på listorna i Sverige och heter passande nog MIKROFONKÅT!!! Det du!!! F.Ö hörde jag i dag i radio att medicinstudenterna i Taiwan måste gå igenom ett "moment" för att lära sig uppskatta livet lite mer - de får skriva ett testamente, klä sig i begravningskläder och blir placerade i en kista som spikas igen och sänks ner under golvet. Där får de ligga i 10 minuter för att inse hur bra livet är egentligen.... tänk på dem och känn glädjen över att du iaf slipper detta "moment" - Du kommer att klara det fint!!! Kramis från Ida!


Dane

Ida, du är snabb du. Hade precis samma tanke: http://www.youtube.com/watch?v=X4c2xI4WGVE



Det kommer gå super babe! Inga tvivel!



När du berättar om din kaffe börjar jag tänka på toffe-kaffen jag drack. MUMS! Varför har vi inga starbucks här?



Näe, nu ska jag attackera taket med en roller! :)



Puss!


mormor Ulla

Hej Linn jjag är lite sen med kommentar men har en fråga Hur gick det jätte kram Mormor pusspuss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: