2010-12-07
 08:04:25

我家有六口人

Min sova tidigt plan igår lyckades faktiskt ganska bra och imorse ställde jag klockan ganska tidigt igen för att kunna göra samma sak i kväll. Tisdag idag och riktigt trist väder, kyligt, dimmigt och fuktigt. Så imorse blev det en joggingrunda på löpbandet istället för ute. Skönt att kunna välja faktiskt, jag är egentligen inte så förtjust i löpbandet och speciellt inte mina knän men det är perfekt vid dåligt väder eller för att köra intervaller till exempel.

Ikväll har jag både prov och midterm-presentation på kinesiskan. Jag ska presentera min familj på kinesiska inför klassen och helst kunna allt utantill. Problemet är bara att vi inte har lärt oss så mycket ord för att kunna beskriva folk på ett bra sätt. Vi fick inte heller kolla upp nya ord och använda dem utan poängen är att vi ska utnyttja det vi lärt oss på lektionerna hittils. Så jag säger saker i stil med "Det här är min mamma, hon heter Sofie, hon tycker om att läsa. Det här är min pappa, han heter Micke, han tycker inte om att läsa men att titta på film. Det här är min lillasyster, hon heter Sarah, hon vill köpa en bil men har inte så mycket pengar..." osv. Haha. Det där sista var ju inte riktigt sant, syrran har ju egentligen bil men jag är osäker på hur man säger "firmabil" på kinesiska..

Igår pratade jag med Martina på skype och då kom jag fram till vad mycket roligt jag har att se fram emot i vår. Bara det faktum att jag har gått en hel termin i en så tuff skola med höga krav och intensivt plugg gör att KTH känns, ja inte lätt men helt okej i alla fall. Dessutom ska jag läsa 3 roliga kurser och skriva kandidatuppsats, tror det kan bli riktigt kul!


pappa

Hej Limpan.Ville bara komentera det där med sara och bil, för hon lyckades med att sladda in i mitträcket på motorvägen i Finland på väg från flyget och fick ta ut en ny hyrbil (DET SNÖADE ENORMT) Så snart kanske hon måste köpa egen bil. puss pappa


Gerd Larsson

Lycka till med midterm, och presentaionen på kinesiska kan ju inte gå fel med den målande beskrivningen av familjen. Jättetack för födelsedagshälsningen. Jag blev så glad.

Kram Gerd


Sofie Persson

Hoppas att allt har gått bra<3 Du har ju en rätt färgstark familj i alla fall......Det stårju inte still utan det händer ju en del ; ))

Var rädd om dej !!!! Pussar och kramar<3<3<3 mamma


sannalitens.blogg.se

SV: Okej :) Vad ska du göra i veckan då?



PUBLICERAT: 2010-12-07, 12:55:27 | URL: http://sannalitens.blogg.se/
Dane

Du har ju glömt att förklara vad du skrivit i rubriken...



Kämpa på älsklingen. Snart är det klart!



Puss!


Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah



PUBLICERAT: 2010-12-07, 22:17:21 | URL: http://millahoman.blogg.se/
Ida

Hej Linnsan! Tycker du var snäll då du beskrev din pappa - men det är klart, du vill ju inte skämma ut dig - ha ha ha! Hälsningar/ Klubben för "kärleksfull mobbing" Kram/ Ida o Stein.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: