2010-12-06
 12:50:40

Sova hela natten metoden?

Finns det en sån för vuxna? I princip sedan jag kom hit till Taiwan i september har jag haft svårt att sova. I början trodde jag givetvis bara att det var jetlag, men när jag fortfarande har svårt att sova före 1 på natten börjar jag inse att det är något annat, eller? Jag har faktiskt tänkt tanken att det kanske är så att min biologiska klocka är så djupt rotad att det fortfarande sitter i. Eller så är det för att min säng är så hård? I början trodde jag att det var för att det var så varmt, nu börjar jag misstänka att det är för att det är så kallt.

Den här veckan börjar i alla fall mitt nya sömn-fyllda liv. Har jag tänkt mig alltså. Därför efterlyser jag era bästa sömntips! För att försöka sova tidigt i kväll så gick jag upp klockan 6 imorse, jag har inte druckigt något kaffe sen i morse, inte ätit efter kl 19 och inte ätit något sött på hela dagen. Jag planerar att stänga av datorn 1 timme innan jag går och lägger mig, men att absolut inte gå och lägga mig förrän jag är åtminstonde lite trött. Mer tips?

Idag är det bara 5 veckor kvar här i Taipei och jag ska verkligen göra mitt bästa för att njuta så mycket jag kan av den här tiden. Samtidigt så längtar jag verkligen efter er där hemma och ser fram emot en händelserik vår! Tänk, vilken win-win situation :)


Sofie Persson

Ja vad vet jag som nästan alltid kan sova? Men jag har hört att man inte ska träna för sent på kvällen utan tidigare på em. Äta lite lagom tung mat så du blit lite däst, läsa något tråkigt och lyssna på ljuv musik....... Kramar mamma!!


Ida

Ja, att läsa något riktigt tråkigt funkar för mig. Kanske en kopp Kamomillte? Eller om du har någon trist talbok som du kan lyssna till - funkar för mig - man blir så tröööött.

Stein brukar ta ett glas mjölk före han borstar tänderna. Han somnar innan huvudet nått kudden :) Lycka till, kram!! / Gudmor Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: