2010-09-29
 15:39:35

Fullt upp

Trött men nöjd. Så känner jag mig just nu. Igår var jag i skolan från 9-21 och idag 9-20.30. Den här veckan har alla kurser dragit igång på riktigt och det märks. Overload på hjärnkontoret.

Jag läser sex stycken kurser samtidigt:
- International marketing management
- Heat and Mass transfer
- Leadership
- Green Economy
- Investements
- Kinesiska

Dessa ska också examineras samtidigt med midterms i november och finals i januari, men med lite planering och plugg direkt från start ska det nog gå vägen.

Annars är allt bra här i Taipei, livet rullar på och det känns skönt att ha lite utav en vardag. Jag börjar hitta ordentligt på campus, jag lär mig vilka toaletter som är okej(dvs inte bara hål i golvet), vart man ska äta, vilket kaffe som är godast, var det finns ac osv. Igår köpte jag en ryggsäck så att min stackars rygg ska hålla resten av terminen. Det är fortfarande svettigt ute men har blivit lite mindre varmt, temperaturen sträcker sig fortfarande över 30 grader på dagarna men börjar sjunka - skönt!

Med den här trevliga artikeln från aftonbladet säger jag godnatt!
http://www.aftonbladet.se/temautbildning/article5947363.ab


Sofie Persson

Ja det var trevlig läsning! Mycket jobb men också struktur. Hoppas du hinner sova ordentligt så du orkar med allt. HA en bra morgondag!

Kramar i massor!


Fam rydberg

Oj man blir imponerad att du orkar så mycket

vi applåderar och hoppas att du kopplar av mellan varven kram från oss


Gerd Larsson

Det ser ut som om du inte behöver få långtråkigt iaf. Vilka spännande kurser du har valt. Här har vi soliga och sköna höstdagar, och på lördag får svamparna se upp - då attackerar vi. Det ska bli jättekul!

Kramar från Gerd & Jan


Cissi

Härligt tjejen, skönt att du vet vart det finns ok toaletter. De där hålen i golven är jag ingen stor fan av heller. Men du Oliver verkar ju båda klarat inskolningen bra, han hittar själv till hajtoaletten!!

Skrev på facebook till dig men bara så du vet att om du behöver hjälp med någon engelska så är det bara att hojta. Antar att din nivå är högre än deras så du har säkert inga problem men om så vet du....Och kinesiskan.....den tar James....Kram!!!


mormor Ulla

hej Linn duktigt jobbat men var rädd om dig .Pusspuss / mormor


mormor Ulla

Hej Linn nu är det dax för mig att sov men önskar dig en härlig måndag. Pusspuss / mormor


Martina

HEj vännen! Vi saknar dig på KTH!!! Härligt att du verkar ha det bra, jag följer dig varje dag =)

Vi har o göra ocskå, tentorna börjar smyga sig på...blä! Men ta hand om dig, vi får se till o skypa snart! Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: