2010-09-20
 03:55:29

Veckans näst bästa dag

Idag är det måndag och jag har vaknat på superbra humör! Jag gillar måndagar, då har man möjlighet att påverka veckan som kommer, ligga i framkant och planera. Idag har jag en lektion i ledarskap, förhoppningsvis kommer vi få komma igång på riktigt idag. Jag vill verkligen börja plugga nu. Jag gillar första delen av terminen av precis samma anledning som jag gillar måndagar, nu har jag chans att hänga med från början och göra saker i tid istället för att hamna efter och kämpa för att komma i kapp resten av tiden. Jag brukar tänka på skolan som en våg, om man hamnar efter måste man simma utav helvete för att hänga med - asjobbigt, men om man ser till att ligga i fas och kanske till och med lite före får man ju skjuts av vågen.

Många anser ju att måndagar är hemska, just därför ska man passa på att ligga på topp, då har man chans att sticka ut och göra bra resultat på jobbet, få klart det där som alla måndags-tröttisar inte orkar med och till på köpet mår man bättre och får en bra start på veckan. Det spelar ju ingen roll om du vaknar på skithumör, intalar du dig själv att måndagar är bäst och att du är på bra humör så lovar jag att du blir det. Kanske inte alla gånger, men de flesta och det skadar ju inte att prova.

Igår var det ju val och det gick som jag önskade, alliansen vann. Jag är dock besviken och ledsen på de cirka 300 000 människor som röstade på SD och såg till att de kom in i riksdagen. Vilka är ni? Bor ni i en grotta i skogen? Eller kanske under en sten? Jag tror i alla fall inte att normalt funtade människor som lever ett normalt, socialt liv väljer att lägga sin röst på ett främlingsfientligt parti år 2010 i landet Sverige. Det är pinsamt, jag skäms över er. Jag hoppas att miljöpartiet tar sitt ansvar och väljer att bilda majoritetsregering tillsammans med alliansen.

Trots detta är jag ändå jätteglad att alliansen vann och att vi slapp den röd-gröna sörjan fyra år till, nu är finanskrisen över och Reinfeldt och de andra har verkligen chansen att visa vad de går för. Bra jobbat!

Ha nu en riktigt bra måndag allihopa!


mormor Ulla

God morgon Linn Härligt att få så mycket med posetivt tänkande, det väkligen lyfter.Jag gillar glada tillrop Usch för negativa tankar särskilt på morgonen.

Tack Linn för ditt inlägg.

Ha en härlig MÅNDAG pusspuss / mormor


Sofie

Ja du Linn, 4 år är för kort tid för en regering att visa vad de går för så det är skönt att de fick 4 år till. Hemska tanke om Mona Sahlin hade blivit stadsminister.....Burrrr!

Sverige demokraterna kan man ju fundera över vilka som röstar på kanske gamla och rädda, eller unga och okritiska eller några andra tokiga typer.

Hoppas du får en bra dag!

Kram!!!!!


elle

Hur är det nu.. du är glad att du slapp "smörjan" men vill samtidigt att vi ska ta ansvar? är det så man diskuterar lösningen på en jobbig situation , alliansen har väl även ett ansvar?! Tom ett större då det är ni som försöker bilda regering? Visa vad ni erbjuder och faktiskt gå halva vägen istället för att peka åt MP och säga att de ska ta "ansvar"


Linn

Anonym(Elle): Ja, så är det. Jag är glad att oppositionen inte vann, men om alternativen är att antingen bilda regering med SD eller Mp, så väljer jag hellre Mp. Alliansen har ju faktiskt bett om att få göra detta, men då sa Maria Wetterstrand att det aldrig skulle hända. Det är där jag menar att Mp borde ta sitt ansvar istället för att tjura och tacka nej. Än så länge har det bara skett en dialog via media och det är kanske svårt att säga exakt vad som stämmer. Men om Mp får ett erbjudande om att samarbeta med alliansen tycker jag att de ska ta sitt ansvar och göra det.



PUBLICERAT: 2010-09-20, 14:20:45 | URL: http://darlinn.blogg.se/
Elle

Att uttrycka glädje och att använda nedvärderande namn bör särskiljas.



M bör ta sitt sk ansvar och hålla en diskussion med alla större partier innan de öppnar sig om vilka de vill inbjuda (annars känns det lite oseriöst), framför allt blir det väldigt intressant att se vad för slags erbjudande som kommer. För bara att ett erbjudande läggs är inte nog kraftigt att peka ansvarsfingret med, utan det måste finnas ett konkret innehåll värdigt en koalition


Linn

Anonym(Elle): "Att uttrycka glädje och att använda nedvärderande namn bör särskiljas." Ja, herregud, hur kunde jag glömma den regeln. Den känner ju alla till. Kan du inte sluta vara anonym och skicka mig ett mail istället till: [email protected]. Det känns så konstigt att ha en konversation med någon som inte vågar stå för sin åsikt och kommer med tillrättavisningar om hur jag skriver på min blogg. Men det är rätt roligt, haha.



PUBLICERAT: 2010-09-21, 01:12:15 | URL: http://darlinn.blogg.se/
mormor Ulla

Hej Linn! hoppas på en ny fin dag för dig. pusspuss mormor


Dane

Tycker Elle kan sluta kasta sten i glashus. För det är ju ni vänsteraktivister annars väldigt duktiga på. Kasta sten alltså. Sluta även upp med dom där hormonerna. Det märks ju att du inte riktigt tänker klart. Om du varken vill inse fakta (den totala förnedrande förlusten) eller sluta med hormonerna finns ju alltid alternativet Ryssland. Där lever din ideologi kvar till viss del och dom tar säkert gärna emot dig. Glöm inte att ta med en flaska renat så får du genast några vänner. Det kan ju vara en ny upplyftande erfarenhet för dig. Kram på dig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: