2010-09-19
 09:49:42

Saknar min sydväst!


Jag håller på att blåsa bort, helt allvarligt och på riktigt. Vi har haft tur här i taipei för tyfonens centrum passerar längre söderut, men ändå, jösses vad det blåser och regnar, blåser och regnar. Det flyger prylar utanför mitt fönster och då bor jag ändå på våning 13! Hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle kännas så här. Jag var nyss nere i lobbyn och receptionisten berättade att vindstyrkan hade varit uppe i över 50 m/s, det är liksom 180 km/h! Men jag sitter inne och myser och känner mig väldigt säker här i mitt dorm. Har kollat på film, pluggat lite och ätit nudlar till lunch. Här är en satellitbild över tyfonen. Förlåt om jag bomarderar er med tyfon-snack men för en svensk meterologi-nörd som fascineras av vanliga moln är det rätt spännande!  



Vill passa på att tipsa om en film också, "Going the distance" som jag såg med Anna och Mia igår. Den var jättebra! Väldigt mysig och rolig film med många bra skådespelare, se den! Den handlar om kärlek på distans och är ju verkligen något jag kan relatera till just nu. Filmen var inte sorglig utan snarare hoppfull och just nu känns fyra månader utan min Daniel helt okej med tanke på att det finns de som lever i distansförhållanden på obestämd tid.


Kvällen igår var väldigt mysig, en riktig tjejkväll med sushi, bio och trevligt sällskap. Det var kul att gå på bio här i Taiwan också, allting var väldigt stort, nytt och häftigt. Bion kostade ungefär 75 svenska kronor vilket ju är billigare än hemma.

Idag är det ju val därhemma. Jag förtidsröstade blått innan jag åkte hit och hoppas verkligen att alliansen vinner. Det ska bli spännande att följa, önskar jag kunde valvaka men då blir det väldigt sent för mig med tanke på att ni ligger 6 timmar efter i sverige. Hoppas alla har tagit ut sin rätt och röstat i år, demokrati är ett privilegium vi i Sverige ser som en självklarhet och jag önskar att fler såg värdet i det. I år är jag dock extremt trött på politiker, det känns som att de flesta ägnar all sin tid till röstfiske snarare än att bygga upp Sverige. Med den lön politikerna har idag är det klart att de gör allt för att få ha kvar sina jobb, jag tycker den ska sänkas till 20 000 per månad - då skulle vi få politiker som är politiker för att de verkligen vill göra ett bra jobb. Men att rösta blankt är ju också att säga sin mening.

Nu ska jag plugga lite till, får se om vi hörs i kväll igen. Tack för alla fina kommentarer jag får förresten, det betyder så mycket att veta att ni finns där hemma och tänker på mig. Jag tänker på er också! Kramar till er alla.


Sofie

Hua vad det blåser hos dig tur att du håller dig inne! Fast ni får ju inte gå ut, Bra!

Jag ska kolla om de har Going the distance på Love film.com Då ska jag beställa den för att se den hemma = )

Annars är det bara att vänta och se hur valet går.........Röstat har jag självklart gjort!

Kram stumpan!


mormor Ulla

Hel Linn jag hjåller med din mamma om väder o blåst. Jag är oxå trött på valpropagandan Tänker på biten jag ljuger så bra. Var rädd om dig pusspuss/mormor


Cissi

Gumman va duktig du är på att blogga jösses....hinner ju nästan inte läsa ;-). Jättekul att få höra hur du har det och det verkar ju gå hur bra som helst.

Apropå moln och meterologi-nörd så vet jag en som kommer läsa detta med förtjusning. Min man gillar ju också moln som du vet ;-). Hoppas den försvinner snabbt och dom är ju vana därborta så du kan nog känna dig lugn och säker i ditt lilla dorm! Stor Kram från oss hela familjen.


Amanda - MANDOSA

vill se filmen :))



PUBLICERAT: 2010-09-19, 18:23:19 | URL: http://mandosa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: