2010-09-01
 07:40:17

Växla pengar

Igår var jag och växlade till mig mina första Taiwanisiska dollar och kunde konstatera att sedlarna är jättevackra! Däremot hade de inte så mycket på växlingskontoret jag var på eftersom att taiwanesiska dollar egentligen är en beställningsvaluta. Det har jag missat helt och jag ska ringa forex idag och kolla hur lång tid det tar att få pengarna om man beställer idag, jag måste ju ha dem senast på fredag eller möjligtvis måndag. Men just nu verkar det som att jag får besöka ett par kontor och växla in det som finns där..

Mitt universitet i Taiwan erbjuder en gratis kurs i kinesiska för alla utbytesstudenter vilken jag självklart ska läsa. Häromdagen fick jag veta att jag kommer ha 10 timmar kinesiska per vecka(2 timmar per dag) utöver de vanliga fem kurserna jag kommer läsa! Det blir nog lite tufft, men jag gillar språk så det kommer gå bra. Jag har i alla fall tjuvstartat lite här hemma och kan skryta med att jag igår lärde mig tecknena för hur man betonar ord.

Dagen ska jag ägna åt att springa lite ärenden och så ska jag förtidsrösta. Ikväll ska vi gå ut och äta eftersom att min älskade mamma fyller år.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: