2010-09-10
 03:05:01

Fredag!

Igår utfärdades en tyfonvarning här i Taiwan, men som tur är kommer den nog passera utanför. Eller tur och tur, det är egentligen inte farligt med tyfoner här, men det vore tråkigt för mig eftersom att jag ska på en campus-tour idag. Det är alltså en liten rundvandring på campus för förvirrade utbytesstudenter som mig själv.

Igår var det registration day vilket innebar att jag blev registrerad på skolan helt enkelt. Då fick jag även mitt student-id, vilket är väldigt smart utformat här. Det funkar dels som id-kort men även som tunnelbanekort, dessutom har jag 20% rabatt nästan överallt när jag handlar bara genom att visa upp kortet. Väldigt enkelt och smart!
Efter detta gick jag och Patty och åt lunch på en japansk restaurang. Jag beställde samma sak som Patty och det var friterad fläskkotlett(typ) i en soppa med ägg(!) och till det fick jag alla små tillbehör som ni ser nedanför. Ris, vitkål, misosoppa och grönsaker. I den genomskinliga plastburken var det någon slags jelly som smakade lite coca cola aktigt. Det var helt okej men jag åt inte så jättemycket eftersom att det var en jätteportion!



Efter lunch gick vi och shoppade lite, det blev en skrivbordslampa, en liten blomma och galgar till garderoben.

Det är en "nybörjarblomma" med ett litet rör så man ser om och hur mycket man behöver vattna, perfekt för blom-mördare som mig, haha. Brevid ser ni ett kort som mamma har målat och lyckats smuggla ner i mitt bagage utan att jag märkt något! Tack mamsen:)


Här är min nya lampa och oolong-teet som jag köpte igår, gott!

Imorse när jag vaknade hade jag en väldigt röd prick i ögat, ungefär som ett knappnålshuvud. Tror det är ett brustet blodkärl men jag har ingen aning om hur det har gått till. Syns inte på bilden dock



Nu är klockan 9 här och jag ska strax börja röra mig mot skolan för rundvandringen, sen ska jag möta upp Sara och planera helgen lite. På söndag är det välkomstfest här i mitt dormitory, det ska bli kul!


Gerd

Vad det är kul att kunna läsa om och se hur du har det. Då känns det inte som om du är så långt borta. Ha nu en riktigt kul och skön helg.

Kramar Gerd


Sofie

Vad fint det blev med blomman och lilla lampan! Spännande med alla bilder.

Kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: