2010-09-13
 03:35:40

Första dagen i skolan

Idag är det exakt en vecka sedan jag lämnade Sverige och även om det bara gått en vecka så känns som att jag har varit här i en månad. Idag är första skoldagen och det är väldigt spännande! Kursvalet går till lite annorlunda här i Taiwan. Den här första veckan är så kallad "drop/add period", då får man gå på föreläsningar i de kurser man är intresserad av och få mer information, vill man sedan läsa kursen får men en kod av läraren som håller i kursen som man sedan använder då man söker kursen. Detta innebär att jag inte kommer få mitt schema förrän i nästa vecka. Tror tiden kommer gå mycket snabbare när jag får mitt schema, får in lite rutiner och börjar plugga igen. Försöker njuta av den här tiden och leva i nuet så gott det går, men det är så mycket jag ser fram emot så jag längtar alltid vidare.

Idag ska jag på en kurs i ledarskap, men först ska jag gå ut och försöka hitta något att äta till frukost. I eftermiddag blir det IKEA!

Har inte så mycket att säga om gårdagen, ägnade den åt att slappa och kolla på web-tv här i mitt rum. Idag vaknade jag med ont i halsen och är lite orolig att jag ska bli sjuk, det skulle vara så typiskt. Jag vet inte om det är så bra att springa mellan 37-gradig fuktig värme och 20-gradig torr ac-luft hela tiden? Just nu har jag min ac på 27 grader för att det inte ska bli så stor skillnad för det är verkligen omöjligt att sova utan den. Håller tummarna för att det går över fort i alla fall.

Hoppas ni alla har fått vila upp er ordentlig under helgen och får en bra måndag där hemma!


Sofie

Hoppas att det bara är luften och inte bakterier. Puss gumman!


Dane

Kom ihåg älskling, det är den torra luften från ac'n som ställer till det. Se om du inte kan hitta en billig luftfuktare eller så. Hoppas det blir bättre. Kineserna är väl annars bra på "häxdrycker"... ;)


mormor Ulla

Hej hjärtat hoppas att det är ac,n som ställer till det.Försök med lite fett (olja armenshudsalva) i näsborrarna ett bra tips när man flyger oxå. Var rädd om dig pusspuss / mormor



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: