2010-09-11
 10:06:19

En bra fredag

Kvällen igår var väldigt lyckad. Jag mötte upp med Jeana och Christin och gick på marknaden där vi också åt middag. Jag köpte faktiskt ingenting förutom två block till skolan som börjar på måndag. Lite senare träffade vi Christins två taiwanesiska kompisar som hade sällskap av en kille från sydkorea och en från japan. Vi gick tillsammans på ett cocktailparty på en bar som heter Q9. Det var kul att vara så många nationaliteter samlade. Vi skålade på svenska, engelska, tyska, japanska, kinesiska och koreanska. Vi hade först tänkt gå vidare efter baren, men alla var ganska trötta efter en väldigt omvälvande vecka och vi från väst ville inte späda på vår jetlag ytterligare. Så jag var hemma redan vid 1, och då passade det ju perfekt att prata på skype med både mamma, pappa och daniel eftersom att klockan då var ungefär 19 hemma.   


Jeana från Hawaii, jag och Christin från Tyskland.

Jag trodde jag skulle sova jättelänge imorse, men till min stora förvåning vaknade jag redan vid 8.30 av mig själv. Det passade i och för sig ganska bra eftersom att det var en stor mässa där alla student-klubbar på universitet ställde ut idag. Det fanns verkligen klubbar för alla intressen, musik, teater, dans, sporter, matlagning, entreprenörskap, språk, religion, scouter osv.. Jag anmälde mig till tre klubbar, dels en i yoga och en i zen-meditation och även en som hjälper en stor organisation i vården av gatuhundar. Då får man hjälpa till i all omvårdnad av hundarna men även omplacering i nya hem. Gatuhundar har varit ett stort problem här i Taiwan som har blivit mycket bättre på senare tid. Nu är det stora bekymret att det finns folk som använder sig av en slags rävsax för tjuvjakt som gatuhundarna istället fastnar i.

Ikväll ska jag gå ut och äta med några svenskar som jag lärt känna här, hörs senare!


Sofie

Härligt gäng, kul med klubbarna du ska vara med i. Då blir det ännu fler nya kontakter. Spännande att se bilder på dina nya vänner. Hoppas nu att du har kul i kväll när du är ute och äter med svenskarna.

Kramiz!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: