2010-10-28
 17:43:20

Jag fryser!

Här kommer en uppdatering från världens sämsta bloggare.. Har haft mycket att göra men samtidigt för lite att skriva om. Snart är det dags för midterms och det blir rätt mycket plugg på dagarna. Idag har jag haft mitt första kinesiska-prov och jag tror faktiskt det gick rätt bra! I helgen är det i alla fall halloween och jag har massa kul att se fram emot!

Från att har varit svett-landet har taiwan förvandlats till frys-landet. Två tyfoner har på kort tid passerat förbi, inte rakt över som tur är, men i närheten! De har i alla fall bidragit till MASSA regn. Flera dagar i streck, dygnet runt. Regnandet har lett till sänkt temperatur, lite depp-humör och förstörda skor. Mina fina vita converse är nu ett par gråa sunk-dojor. Från att ha varit 30 grader om dagarna är det nu runt 15-20 och eftersom att det är så fuktigt känns det väldigt kallt. Idag frös jag i jeans och tjocktröja när jag gick hem så jag måste försöka skaffa en höstjacka. Nu är det ju rätt extremt eftersom att tyfonerna har varit här ett tag, annars är det fortfarande väldigt skönt när solen är framme. Taiwaneserna har dock redan börjat använda mössa och vinterjacka, haha.

Imorgon är det fredag och på kvällen är det dags för välgörenhets-eventet som jag arrangerar med några andra i min ledarskaps-kurs. Det är som en mingelkväll på en lite finare loungebar, för 300 taiwanesiska dollar(cirka 75 kronor) får man inträde och två drinkar i baren och folk från bland annat Microsoft, Macquerie, Chinatrust, HTC, CDIB och Citigroup kommer komma dit. Sen går allt överskott till "World vision Taiwan" som hjälper tyfonoffer. Tror det kommer bli väldigt lyckat! På lördag ska vi fira halloween på riktigt och gå ut och göra Taipei osäkert!

Jag saknar er där hemma! Längtar tills vi ses igen. Även om det kan vara tufft här borta med svåra kurser, konstig kultur, ett främmande språk och att vara helt ensam med hemlängtan så vet jag att det här äventyret ger mig så otroligt mycket. Man måste ju våga satsa för att kunna vinna.








Sofie

Ah! att det kan bli kallt i Taiwan det kan man inte tro, men det är väl det att man vänjer sig fort vid vissa temperaturer och då upplevs en sänkning som kallt.

Vad spännande med välgörenhets eventet! Jag väntar med spänning på att höra hur det blev.

Ha det fortsatt bra! Kramar från mammsen.


mormor Ulla

Hej du lilla långt borta . Vilka äventyr du får vara med om. önskar dig lycka till med du gör. Sofie skall hjälpa mig att skcika en adr. till Malis man. Mali fyller 40 år och kanske det blir en fest eller firas på någott sätt. Malie var på väg till Japan nä hon sms ade. Inga-Britt är i Singapor. o vad folk reser Ha det jätte bra pusspuss/mormor



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: